Brejcha Šimon (*1963)
Bez názvu, ze série Andrej Rublev, 1992
kombinovaná technika, plátno, rám, 160 x 116 cm, sign. na rubu na plátně Šimon Brejcha 1991/92
Obraz lze číst i jako programové dílo uměleckého sebeurčení Š. Brejchy. Jako umělec takzvané postmoderny nenásleduje rozchod s tradicí, který prosazovaly avantgardní směry, nýbrž s touto tradicí pracuje. Využívá ji, aby s její pomocí nalezl své téma, svůj styl....Příroda nezná rovné linie jinak než jako součást vlastních molekulárních struktur. Na to poukazují sotva postřehnutelné deformace čar, které nalézáme na motivech Brejchových obrazů. Cílem je dosáhnout souladu mezi přírodou a kulturou. Souladu, který dokonale imitují například zámecké zahrady ve Versailles. Zatímco v jejich případě se zdá, že se příroda bez odmlouvání podrobila snahám člověka o její zkrocení, u Brejchy vychází najevo potenciál jejího vzdoru. Ač často velmi nenápadného. Michael Soeber, německý historik a kritik umění
155
aukce 43
vyvolávací cena
120 000 Kč
€ 4 414
dosažená cena
120 000 Kč