olej, plátno, rám, 56 × 45,5 cm, sign. PD Molnár K., na rubu razítko
Umělecká tvorba Karola Molnára prošla několika stylovými etapami. V počátku své malířské tvorby byl ovlivněn impresionismem apostimpresionismem, na konci třicátých let 20. století během studia u Fr. Kupky v Paříži vytvořil velmi ceněný abstraktní cyklus maleb, a v následující poválečné tvorbě pracoval s náměty zátiší a krajinomaleb ve kterých se často vracel ke vzpomínkám z pobytu ve Francii. Přestože jsou v Molnárově tvorbě nejvíce ceněny jeho abstraktní práce, mají v jeho malbě stejně důležité místo figurální a krajinářské motivy, které prokazují mimořádné malířské kvality a schopnost expresivní zkratky, v níž je reálný motiv transformovaný do výjevu emocionálního duševního stavu, podobným způsobem jako například v malbách Oskara Kokoschky. Karol Molnár studoval ve třicátých letech 20. století Akademii výtvarných umění v Praze u prof. J. Obrovského a následně získal stipendium v ateliéru prof. Františka Kupky (1938–1939) v Paříži. Po válce, v níž vstoupil do čs. vojenské jednotky ve Francii a Anglii, se vrátil do Československa a usadil se v Praze a vystavoval převážně na skupinových výstavách. Tvorba K. Molnára patří k důležitým hodnotám československého umění, která dosud čeká na své zhodnocení