asambláž, papír, rám, sklo, 66 × 35 cm, sign. PD M. Knížák
Nabízený soubor děl Milana Knížáka patří do období šedesátých let 20. století, kdy se autor stal průkopníkem nových intermediálních forem umění, ať už akčního umění, happeningů nebo performancí v českém prostředí. Díky kontaktu J. Chalupeckého se Knížák v polovině 60. let seznámil s představitelem mezinárodního hnutí Fluxus Georgem Maciunasem a záhy se stal ředitelem jeho východní části (Fluxus East). Do úzkých souvislostí s mezinárodními aktivitami Fluxu patří Knížákova Destruovaná hudba se zásahy a destrukcí gramofonových desek, činnost rockové kapely Aktual, ale také návrhy módy, které byly radikální formou sebevyjádření. Knížákova tvorba tohoto období patří k zásadním hodnotám českého poválečného umění a je nedílnou součástí mezinárodního kontextu.