sádra, acronex, dřevo, 100 × 135 cmPočátek samostatné tvorby je zde přesně určen pětašedesátým rokem;
Adéla Matasová vychází z možností, jež u nás skýtá hlavní problematika
těsně předcházející generační vrstvy – symbolicky usměrněná exprese
malířských samoznaků. Je však vnímavá i k názorovým proměnám, které
již překračují ideová východiska abstraktního programu a otevírají cestu
k tvárné i námětově odchylným variantám. Adéle Matasové byla nejbližší
fantazijní semifigurace: znak zpola autonomní, zpola zpodobivý. V jejím
pojetí nabyla tato ambivalentní koncepce nejprve podoby organických
labyrintů a bizarních anatomií, imaginárních krajin z říše fyziologických
tkání a rostlinných pletiv. Objevují se tu první osobité rysy díla, vymezuje
okruh zájmů, ustaluje námět, promýšlí jeho významová nosnost.
Jan Kříž, 1971 Vystaveno: Adéla Matasová, Galerie umění v Ostrově nad Ohří,
srpen 1971.
Lit.: Adéla Matasová, Ostrov nad Ohří. Provenience: z ateliéru autorky.
#22023161
aukce 60
60. aukce Výtvarného umění, starožitností, designu a skla
Informace na aukce@sypka.cz, mob. 608 958 322.