Lit.: Srp Karel. Václav Boštík. Praha: Galerie Zdeněk Sklenář, 2011, s. 380.
Stručný popis předmětu
Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let 20. století došlo v práci Václava Boštíka k důležité proměně vztahu malby a kresby. Kresba, která hrála v Boštíkově dosavadní tvorbě, vyjma čtyřicátých let, spíše doprovodnou roli, se stala rovnocenným médiem, nebo dokonce plnila úlohu hlavního inspiračního zdroje maleb. Václav Boštík popisoval
v tomto období malbu a kresbu jako totožné prostředky pro vyjádření prostoru a světla ve dvourozměrné ploše díla, jež není možné od
sebe odlišit. Motivy jeho děl v tomto období se prolínají a vzájemně prostupují jak v malbách, kresbách, tak v grafických listech. Týká se to
také Boštíkových grafických listů pro bibliofilní vydání povídky Večerní mraky Hermanna Hesseho vydané v roce 1989. Drobné grafické práce zachycují v malém formátu motivy mlhovin, mraků, s důležitým
tématem dělení a počátku, plného a prázdného, rozostřeného a pevného tvaru, kterými se Boštík zabýval paralelně ve svém malířském díle. Hmota světla, která v malbách získávala na monumentalitě, si v komorním formátu uchovala svoji přesvědčivost a získala navíc určitou niternost a intimní vyznění.