Sochařskou tvorbu Tomáše Medka charakterizuje zájem o vnitřní
prostor sochy, který je budovaný jako složitě utvářená struktura
připomínající síť molekul nebo krystalických mřížek. Od počátečních
krychlí vytvořených z běžných předmětů, jako jsou lžíce nebo lahve,
začal Medek od r. 2000 pracovat na plastikách antropomorfních tvarů
inspirovaných světem přírody. Předlohou pro sérii nazvanou Nature
(bio) Insights se staly přírodní plodiny – paprika, dýně nebo patizon.
Objekty převedené do abstrahovaných tvarů jsou tvořeny prostorovými
sítěmi připomínajícími počítačové 3D technologie. V r. 2005 začal Medek
pracovat na sochách vytvořených prostřednictvím počítače – některé
objekty jsou přímým 3D výtiskem z počítače, zhotovené z plastu nebo
sádry, další jsou vytvářeny „ručně“ ze dřeva, mramoru nebo bronzu
podle počítačových návrhů.
T. Medek studoval v letech 1992–1998 Fakultu výtvarných umění v Brně
v ateliéru sochařství prof. Vladimíra Preclíka. V r. 1997 absolvoval roční
studium na Nova Scotia College of Art and Design, Halifax, Kanada,
v ateliéru sochařství, prof. J. Greera a R. Pecka. Od r. 1998 působí
Medek na Fakultě výtvarného umění VUT Brno při Ateliéru sochařství I.
Michala Gabriela.