serigrafie, papír, 70 × 70 cm, pasparta, rám, sklo, sign. tužkou PD Sýkora, tužkou LD 80/80, 1995 Zdeněk Sýkora je zapsán do povědomí znalců a milovníků umění především jako malíř geometrické abstrakce a později průkopník některých počítačových metod v umění.
Konstruktivně orientovaná, geometrická abstraktní tvorba, kterou Zdeněk Sýkora od počátku šedesátých let v českém prostředí inicioval, včetně průkopnické metody spojené s užitím počítačových programů generujících zadání pro podobu obrazu, měla protiváhu v krajinomalbě, k níž se Sýkora celou svoji tvůrčí dráhu vracel. Byla to právě krajinomalba, malba v plenéru, především v důvěrně známém prostředí Loun, řeky Ohře s motivy luk a lesních zákoutí, která jej v padesátých letech dovedla k abstrahování a vytvoření autonomního uměleckého díla bez vazby na viděnou skutečnost.